top of page

You were born to be real not to be perfect! 


Soms is het lastig om bij jezelf te blijven helemaal als iemand anders een andere mening over een bepaalde situaties heeft, dan jij.

Een mening hebben wij allemaal en ook over uiteenlopende situaties maar is er wel besef wat voor een impact een mening op iemand kan hebben? Het leven kan nooit perfect zijn, dit omdat ‘perfect’ voor iedereen een andere invulling en betekenis heeft.


Ga eens bij jezelf na, wat heb jij wel of juist niet gedaan omdat iemand anders een mening erover heeft gegeven? Ben jij veranderd omdat iemand anders vond dat jij meer je mond open moest trekken of ben je juist stiller geworden omdat jij het idee hebt dat je niet gehoord word?


Uiteraard heb ook ik hier mee te maken gekregen maar nu ik ouder ben, heb ik zeker van deze levenslessen geleerd alhoewel. Ik doe de dingen die ik graag wil, ongeacht wat een ander er ook van vindt. Als het goed voelt waarom dan niet?!


Iedereen bewandeld zijn of haar eigen pad en soms is het voor iemand die makkelijk zijn of haar mening geeft, eens goed om na te denken wat jou mening bij een ander teweeg kan brengen, je weet nooit welke strijdt iemand vecht achter gesloten deuren. Vaak is het ook de toon waarop het gezegd wordt. Voor iedereen die moeite heeft met het ontvangen van een mening of zich laat overrompelen, kan het helpen om dicht bij jezelf te blijven en na te denken over wat jij wilt! Het is jouw leven en je hebt er maar een, dus doe de dingen waar jij je goed bij voelt een perfect leven bestaat niet, alleen maar een echt leven!


Ik zou het leuk vinden om te weten of jij aan deze tips wat heb gehad, dit kan je doen door een hartje in de reacties te plaatsen


2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page