top of page

Get inspired

Als grafisch vormgever heb ik altijd 1 ding meegekregen en wat al binnen mijn opleiding werd geroepen. “ Beter goed gejat, dan slecht bedacht” en dit pas ik ook toe binnen mijn fotografie. Ik ga dan op het internet rondneuzen om te kijken naar stijlen die ik mooi vind of manieren van fotografie. Meestal haal ik mijn inspiratie van Pinterest maar voornamelijk van Instagram, ik volg verschillende fotografen en als daar iets tussen zit wat mij aanspreekt, dan onthoud ik dat of sla ik het op, zodat ik het tijdens een shoot kan toepassen. Uiteraard wel in mijn eigen stijl.


Misschien denk je, ‘maar altijd als ik ideeën heb, krijg ik nooit zulke foto’s’ en dat kan kloppen, geen 1 situatie is hetzelfde en ook ik kom geregeld thuis met totaal andere foto’s, als dat ik in gedachten had. Je vasthouden aan 1 situatie kan ook je creativiteit doden. Voor mij is dit vaak wel het geval. Ik laat daarom het model veel bewegen zodat er genoeg variatie komt en de foto’s spontaan blijven. Ook probeer ik, in het gebied waar wij zijn stukjes te gaan lopen, vooral als we in het bos zijn. Tijdens het lopen verandert de situatie elke keer weer, het licht is anders of een net andere bloem of boom dat voorbij komt. Dit wakkert mijn creativiteit aan.


Kortom, ga lekker een middagje foto’s bekijken op welke platform je ook maar wilt en haal daar je ideeën vandaan maar probeer altijd je eigen draai aan de foto’s te geven. Je wilt natuurlijk ook niet dat mensen je ergens van kunnen beschuldigen.


Waar haal jij je inspiratie vandaan?


6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page